چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه گفت که موضع آنکارا در قبال رژیم صهیونیستی، «تا زمانی که سیاست قتل‌عام، اشغالگری و نسل‌کشی در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی ادامه داشته باشد» تغییر نخواهد کرد.

اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه گفت که موضع آنکارا در قبال رژیم صهیونیستی، «تا زمانی که سیاست قتل‌عام، اشغالگری و نسل‌کشی در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی ادامه داشته باشد» تغییر نخواهد کرد.

اردوغان طی سخنانی پس از جلسه کابینه در آنکارا توضیح داد: «اگرچه سرکوبگرانی که از خون، اشک و اشغالگری تغذیه می‌کنند از موضع ما ناراحت هستند، اما ما قاطعانه در کنار فلسطین ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی توضیح داد که در جریان نشست ناتو در هفته گذشته در واشنگتن، مسئله جنایاتی را که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ علیه فلسطینیان در غزه انجام داده، مطرح کرده است.

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر ضروری بودن توقف حملات رژیم صهیونیستی برای منطقه و صلح و امنیت بشریت، اظهار داشت که آنکارا تمام ابزارهای ممکن را برای تحت فشار قرار دادن کابینه تل‌آویو برای پذیرفتن آتش‌بس را به کار گرفته است.
طبق این گزارش، اردوغان گفت که اقداماتی مانند توقف معاملات تجاری بین ترکیه و رژیم صهیونیستی، و مشارکت در پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری بخشی از این تلاش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه نیز از ابزارهای خود در داخل ناتو برای این منظور استفاده کرده، ادامه داد: «تا زمانی که صلح پایدار در فلسطین برقرار نشود، از طرح‌های همکاری با اسرائیل در داخل ناتو حمایت نخواهیم کرد».

آناتولی در ادامه به نقل از رئیس جمهور ترکیه نوشت: «علی‌رغم تمام ظلم، وحشی‌گری و جنایاتی که اسرائیل در ۲۸۵ روز گذشته از هفتم اکتبر بر مردم فلسطین اعمال کرده، بازهم نتوانسته مقاومت آنها را بشکند».

اردوغان تصریح کرد: «برادران و خواهران فلسطینی ما همچنان با عزت فراوان به دفاع قهرمانانه از سرزمین خود ادامه می‌دهند و الگوی شجاعت برای همه مسلمانان و بشریت هستند».

بر این اساس، وی اضافه کرد: «به برادران و خواهران فلسطینی خود درود می‌فرستم که با وجود نزدیک به ۴۰ هزار شهید و باریدن بمب بر سر آنها، درس میهن‌پرستی را به همه جهان دادند».

رئیس جمهور همچنین بار دیگر تاکید کرد که آنکارا آماده است تا هر نقشی، از جمله تضمین، برای صلح و آرامش منطقه را بر عهده بگیرد.

کد خبر 867375
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    1 0
    مصداق بارز با دست پس میزنی با پا پیش میکشی اردوغان اگر راست میگه تجارتش با اسرائیل را متوقف کنه شریک کودک کش